Aankomst Indonesië - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Angela Bakker - WaarBenJij.nu Aankomst Indonesië - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Angela Bakker - WaarBenJij.nu

Aankomst Indonesië

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Angela

05 Februari 2014 | Indonesië, Soerabaja

Dan denk je alles eindelijk geregeld te hebben voor je vertrek en lekker rustig aan te komen op schiphol. Maar nee hoor, stress!! Danny was al eerder gaan inchecken en we komen aan lopen en krijgen te horen dat het visum niet helemaal klopte. We hebben een visum voor 60 dagen, maar we blijven er 120 dagen. Ze willen bewijs hebben dat we het land uit gaan, dus we moesten op schiphol een ticket kopen om het land uit gaan (je hoeft niet van de ticket gebruik te maken). Dus we hebben uiteindelijk een enkele reis geboekt naar Singapore voor rond de 15 euro.
He he eindelijk geregeld, inchecken maar..Gelukkig ging dit allemaal vlot. Helaas konden we niet allemaal bij elkaar zitten in het vliegtuig.
Toen kwam het afscheid, ik dacht niet te gaan huilen maar helaas dat lukt niet!!!
De vlucht naar Abu Dhabi van 6 uur ging lekker snel. Helaas ging de vlucht van Abu Dhabi naar Jakarta niet zo snel. Als er een man naast je zit bij het gang pad die alleen maar slaapt, word je niet blij!! Ik zat mij behoorlijk te irriteren omdat ik niet kon staan of naar de wc kon gaan, dus moesten we hem maar stiekem wakker maken.
Gelukkig kwamen al onze tassen aan en hadden we daar geen problemen van. En ja hoor, het zweten begon al gelijk. Klam, warm, vochtig.
2 taxi's geregeld voor 200.000 rupiah (best veel maar we waren zo moe dat we het snel goed vonden), weg naar het hotel. Deze nacht geslapen in het J hotel in Jakarta. Om 02.30 uur gingen we eindelijk slapen en ik sliep gelukkig gelijk.
Volgende dag vlucht van Jakarta naar Surabaya. In Jakarta stond onze privé chauffeur ons al op te wachten. Heerlijk zo'n chauffeur die 24 uur per dag voor ons klaar staat en veel voor ons regelt.
Op weg naar ons huis (foto's volgen).
Gelijk spullen gedumpt en op naar de supermartk, gewoon voor 1 miljoen eten en spullen gekocht :)
Onze chauffeur vertelde ons dat hij rond de 400.000 rupiah verdient in een week tijd (30 euro).
Vandaag 05-02-2014 hebben we veel inkopen gedaan. Internet kaartje, bel minuten gehaald, wifi gekocht.
En we moesten nog op zoek naar een bed. met 7 mensen in een huis en 6 bedden, lekker handig. Dus hebben we een bed gekocht van rond de 70 euro.
Supermarkt geweest waar de mannen weer super grote bintang biertjes hebben gekocht, waar ze nu weer aan zitten :)
Nu is het half 8 in de avond en gaan we eten.
Morgen eerste ochtend in het ziekenhuis stage lopen, ben benieuwd.
Verhalen volgen!!

• 05 Februari 2014 - 13:41

Wendy:

Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier daar allemaal en succes morgen in het ziekenhuis. xx

• 05 Februari 2014 - 14:00

Lesley:

Leuk om je verhalen te lezen Angela! Heel veel plezier nog daar en ik blijf je volgen hoor! Succes op jullie eerste stage dag morgen!!

• 05 Februari 2014 - 14:27

Marjolein:

Erg leuk, het avontuur gaat nu dus echt beginnen. Geniet ervan, wordt ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring!

• 05 Februari 2014 - 14:33

Marjan:

Hoi meisje,

Leuk om je verhaal te lezen! Toch leuk om voor 1 miljoen aan spullen te kopen! Hoop dat jullie daar een super leuke tijd hebben met elkaar. Morgen veel succes op je eerste stagedag! We blijven je goed volgen hoor!!! xx

• 05 Februari 2014 - 18:33

Joeri:

Gelukkig is alles goed gekomen lief! Nu beginnen aan je stage en wennen aan de temperatuur :D super veel plezier xxx