Yogyakarta (13-03-2014 t/m 16-03-2014) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Angela Bakker - WaarBenJij.nu Yogyakarta (13-03-2014 t/m 16-03-2014) - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Angela Bakker - WaarBenJij.nu

Yogyakarta (13-03-2014 t/m 16-03-2014)

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Om 4 uur gingen we met de trein naar Yogyakarta. Het was 5 uur in de trein.
We kwamen aan bij een super mooi hotel, we hadden eindelijk lekker luxe. Grote kamer, mooi zwembad, eindelijk warm water 
Avondje doorgebracht in het barretje in het hotel. De volgende dag gingen we ontbijten, zo wat was dat lekker. Lekkere broodjes, croissantjes, jus, donuts, eitjes, heerlijk western ontbijt.
We gingen eerst naar het paleis van de Sultan, uitleg gekregen door een Indonesisch vrouwtje die Nederlands probeerde te praten. Einde van de middag even bij het zwembad gelegen en heerlijk gerelaxt. In de avond gingen we eten bij een tentje Via Via (een Belg had dit opgezet) en ik had echt zo lekker gegeten, eindelijk weer eens aardappeltjes en een heerlijk toetje op!!!

Op vrijdag nacht om half 5 stond de taxi weer voor de deur. Drukke dag vandaag.
Dagje naar de Borobudur en de Prambanan.
Eerst op weg naar de Borobudur. We kwamen helaas te laat aan om de zonsopkomst te kijken maar we hoorden van andere mensen dat hij ook niet goed te zien was.
De borubodur was echt super mooi om te zien. We hadden lekker mooi weer en veel kijkers en fotograven om ons heen staan. We wilden mooie foto’s maken van de tempels maar daarin tegen werden wij omcirkelt door alle Indonesische studenten. Er waren een paar scholen en ze kwamen alleen maar naar ons toe en we werden er nu echt gek van en later kwamen ze ook nog om een handtekening?? Zo’n 30 handtekeningen lopen uitdelen voor hun studie!!!
Maar de Borobudur is echt de moeite waard en een aanrader.
Hierna door naar de Prambanan.
Het was ook mooi om te zien en een interessant verhaal. Allemaal losse stukken steen die ze op elkaar zetten als puzzel, zo veel werk…
Rond 4 uur waren we weer terug bij ons hotel. We waren super moe en besloten even een uurtje om op bed te gaan liggen.
In de avond weer lekker gegeten en we wilde gaan stappen, we hadden gehoord dat er een Full Moon Party was. Dus besloten we daar heen te gaan maar we wisten de weg niet en de taxi chauffeur ook al niet. We hadden zo’n domme chauffeur, hij snapte stop al niet!!
Uiteindelijk na heel het strand afgereden te hebben kwamen we op de goede plek aan maar het was toch wat anders dan we dachten. Het was een klein strandje met een kampvuur en muziek en te weinig drinken. De muziek deed het aan het begin ook niet dus we dachten echt, waar zijn we aangekomen. Maar gelukkig kwam de muziek weer en was het toch wel een gezellige avond. Rond 3 uur gingen we terug met de taxi maar de taxi chauffeur reed zo eng en viel ook nog eens bijna in slaap. Eerst ging hij heel de tijd met zijn voet stampen en remmen, gassen, remmen,gassen en slingeren en we zagen zijn ogen gewoon wegvallen. Wij riepen gelijk, wakker blijven….Ik bleef hem zowat de hele weg aankijken. Ik zat voorin en de meiden achterin zeiden, hou hem in de gaten want dan kan je het stuur snel overpakken hahaha…..Best eng!!!! Gelukkig toch veilig aangekomen.

Op zondag hadden we besloten een relax dagje te houden. Om 9 uur heerlijk en lang ontbeten. Daarna bij het zwembad gaan liggen en helaas was het alweer de laatste dag en moesten we weer terug naar Surabaya. Om 4 uur hadden we de trein terug, maar jemig wat was het koud in die trein, niet normaal. Heel de tijd met kippenvel gezeten, later met de handdoek ging het al iets beter en na een paar keer zeggen deden ze gelukkig de airco wat lager. Om 10 uur waren we weer In Surabaya aangekomen en stond Agus ons weer op te wachten.

Op naar mijn volgende reis, Lombok a.s. Vrijdag 21-03-2014.