Bromo Vulkaan, Plaatsje Tretes (Safari park) - Reisverslag uit Tretes, Indonesië van Angela Bakker - WaarBenJij.nu Bromo Vulkaan, Plaatsje Tretes (Safari park) - Reisverslag uit Tretes, Indonesië van Angela Bakker - WaarBenJij.nu

Bromo Vulkaan, Plaatsje Tretes (Safari park)

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Maart 2014 | Indonesië, Tretes

Bromo Vulkaan

Op zaterdag avond 01-03-2014 om 11 uur werden we opgehaald door onze eigen chauffeur Agus. We reden eerst even langs de Mac Donalds om avond te eten en reden vervolgens door naar de Bromo Vulkaan. We gingen met 8 in totaal want Esther ging ook mee naar de Bromo Vulkaan. Ze was alleen naar Indonesië gekomen om ook stage te lopen voor haar studie. Het was ongeveer 2,5 uur rijden met de auto. Aangekomen daar stond er een jeep op ons te wachten, maar onze chauffeur dacht wel dat we met 8 mensen in 1 kleine jeep konden, nee dus!!! 2e jeep besteld en rijden maar. Het was super donker en we zagen niets en ons raam besloeg ook nog, best wel eng. Bovenaan aangekomen werden we naar een plek gebracht om de zonsopkomst te kijken maar er was niemand en geen Bromo vulkaan?
Dit was echt stom en uiteindelijk gingen we toch naar een andere plek maar we waren al laat dus we moesten super hard rijden naar boven.
Eindelijk bij de Bromo aangekomen en op de goede plek. De zonsopkomst en het uitzicht was mooi.
Na hier een tijdje geweest te zijn reden we door naar de krater van de Bromo Vulkaan. Na een lange wandeling omhoog waren we eindelijk aangekomen.
Hierna reden we nog kort door naar een mooie natuur omgeving en gingen snel terug naar Surabaya.

Plaatsje Tretes, Safari park en watervallen.

Op zaterdagochtend 08-03-2014 gingen we naar het safari Park. We gingen daar aangekomen met een busje langs alle dieren in het park maar de chauffeur had volgens mij haast en reed er heel snel door heen. Hierna gingen we lunchen en naar een dolfijnenshow. Vervolgens gingen we naar de baby zoo. Van tijgertjes, orang oetangs, pithon, hiermee kon je op de foto. Ik ben op de foto gegaan met een tijger, orang oetang die zo schattig was en een pithon wat ik dood eng vond. Helemaal toen hij wat strakker langs mijn nek kwam te zitten. Maar toch heb ik dit weer gedaan, van te voren nooit gedacht dat ik een slang om mijn nek kreeg of zelf aanraakte.

We gingen in het plaatsje Tretes slapen. We hadden een huis geboekt voor ons allen bij booking.com maar daar aangekomen klopte het weer niet. Eerst lieten ze ons 5 kamers zien maar de mieren liepen overal. Daarna bracht hij ons naar een groot huis van mensen waar we konden blijven maar we besloten toch nog verder te kijken. We kwamen aan bij een villa voor 16 personen. Mooi huis, iedereen een eigen 2 persoonbed, zwembad en super mooi uitzicht vanaf het balkon in de bergen.
Daar aangekomen gingen we ergens eten wat nergens op sloeg, rijst met 2 stukjes kip. Daarna op weg naar de karaoke bar, onze mooie zangkunsten laten horen. Danny die als Eminem stond te rappen. De Indonesiërs zaten ons maar een beetje raar aan te gapen.
Na een tijdje lekker gaan slapen maar het begon niet echt geweldig. Ik lag met Nienke op een kamer en op een gegeven moment willen we gaan slapen en is het donker horen we een geluidje. En op het moment dat we zeggen dat we iets horen valt er dus iets op mijn buik, ik schrok me dood en stond gelijk recht in bed. Wat is dat!! Super eng. Blijkt dat er boven ons hoofd gaten zaten naar buiten toe. Wij zoeken in de kamer wat het was maar we zien niets. Toch moesten we weer slapen en horen we gewoon weer het geluid. Nienke riep keihard, doe het licht aan haha!! Bleek het een kakkerlak te zijn…………Heb ik die kakkerlak met een plastic zakje en wc papier gepakt vanaf het gordijn .. en in de wc gegooid. Bah bah.
De volgende ochtend was ik rond kwart voor 8 wakker en ben lekker buiten gaan zitten in het zonnetje. Helaas ging het om een uurtje of 9 keihard regenen tot ongeveer 1 uur. Om 1 uur konden we weer verder. We hebben 2 watervallen gezien en heilig water waar de mensen zich in wassen.